Festa de la ciència

El passat divendres 11 de maig varis investigadors de l’Institut de Neurociències van participar a la Festa de la ciència de la Universitat de Barcelona. La Festa de la ciència s’ha convertit en una cita ineludible per a totes les persones que volen conèixer, d’una manera lúdica i innovadora, la recerca que es fa a la Universitat de Barcelona.

La jornada es va iniciar amb l’agraïment del rector per l’entusiasme, la implicació i dedicació de l’organització, els investigadors i les persones voluntàries que van fer possible que més d’un miler d’assistents participessin en una quarantena d’activitats, tallers o jocs i veiessin més de prop la recerca que es fa a la Universitat.

virtual reality

Assistent caminant per una biga en un entorn virtual.

Taller: De la realitat virtual al món real

Bruno Porras, Alexandra Ghita i Ferran Vilalta del grup de recerca Virtual reality applications for clinical and health psychology (VR-PSY LAB) van portar a terme el taller De la realitat virtual al món realEn aquest taller, els participants van provar una simulació on se’ls puja a dalt d’un edifici i se’ls demana que caminin per una biga a molta alçada. Els assistents van poder comprovar en primera persona com en entorns virtuals es poden experimentar diverses sensacions com per exemple el vertigen.

fotografia del taller Endolla el teu cervell!

Taller d’electroencefalograma (EEG).

Taller: Endolla el teu cervell!

Fran López, Marta Font, Nadia Paraskevoudi, Natàlia Gorina, Paco Díaz, Teresa Ribas i Jordi Tobajas del grup BrainLab van fer el taller Endolla el teu cervell! En aquest taller, els participants van poder apreciar com canvien les ones cerebrals segons si estan relaxats o alerta.

MRI

Ressonància magnètica d’un cervell d’una persona sana (esquerra) i d’una persona amb demència (dreta).

Taller: Les percepcions òptiques. El cervell enganya

Cristina Cañete, Oscar Garcia i Marc Montalà del grup Advanced statistics methods for psychology van oferir el taller Les percepcions òptiques. El cervell enganya. En aquesta activitat els participants havien de resoldre una tasca simple de percepció visual. Es van fer servir il·lusions òptiques per registrar el resultat i valorar com el cervell ens enganya. A més, els assistents podien comparar les imatges (ressonància magnètica) d’un cervell d’una persona sana amb les d’un cervell d’una persona amb demència.