Nicole Mahy, nova acadèmica numerària

Nicole Mahy ha estat nomenada nova acadèmica numerària de la Reial Acadèmia Europea de Doctors en un acte celebrat aquest mes de març.

Mahy és catedràtica de la Nicole Mahy, catedràtica de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i membre de l’Institut de Neurociències de la Universitat de BarcelonaFacultat de Medicina i Ciències de la Salut i membre de l’Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona, ha ingressat com a acadèmica numerària a la Reial Acadèmia Europea de Doctors (RAED) . Durant la cerimònia, Nicole Mahy va impartir el discurs titulat «La vida és una llarga oxidació», que va ser respost pel també acadèmic Rafael Blesa, expert en malalties neurodegeneratives.

«La lluita contra les malalties neurodegeneratives necessita un coneixement profund del procés d’oxigenació tissular», va destacar la Dra. Mahy, que va recordar durant el seu parlament l’impacte que té el procés de formació de radicals lliures sobre la fisiologia cel·lular i el desenvolupament d’algunes malalties.

La Dra. Mahy té un destacada trajectòria com a investigadora en el camp de la fisiopatologia de diverses malalties neurodegeneratives (Alzheimer, esclerosi múltiple, esclerosi lateral amiotròfica, etc.). Membre del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa sobre Malalties Neurodegeneratives (CIBERNED), dirigeix en l’actualitat el Grup de Recerca de Neuroquímica de la UB i de l’IDIBAPS. L’equip d’investigadors estudia els mecanismes moleculars i cel·lulars d’adaptació al dany cerebral i als processos neurodegeneratius, amb l’objectiu d’identificar noves dianes d’intervenció terapèutica pel tractament d’aquestes malalties.

La catedràtica ha participat en la creació del primer Banc de Teixits Neurològics de Catalunya i és sòcia fundadora i assessora científica de dues empreses biotecnològiques —Neurotec Pharma SL i Medivet Pharma SL—, creades a partir de patents generades pel seu grup de recerca. En reconeixement als seus mèrits, Mahy ha estat distingida pel Govern de la República Francesa amb la medalla del Cavaller de l’Orde Nacional del Mèrit (1988) i la de l’Ordre de les Palmes Acadèmiques (2002), entre altres distincions.

Per a més informació:

Reial Acadèmia Europea de Doctors