Nou curs a la Casa Elizalde: El cervell. Un viatge a la màquina més complexa

L’Institut de Neurociències inicia un nou curs de tallers a la Casa Elizalde el proper 4 d’octubre. L’investigador de l’Institut de Neurociències Joan Guàrdia, professor de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona i membre del grup de tècniques estadístiques avançades aplicades a la psicologia, coordinarà les conferències.

Són moltes les qüestions que en els darrers vint anys s’han descobert sobre el cervell humà, es podria pensar que estem prop de saber del tot el que realment succeeix dins del nostre cervell. Però no és ben be així; encara queda molt per aprendre. L’Institut de Neurociències dedicarà unes setmanes a mostrar tot allò que fa possible entendre el cervell com un dispositiu molt complex del que encara no ho sabem tot ni de bon tros.

Aquest nou cicle de conferències —el tercer que organitzen investigadors de l’Institut en coordinació amb la Casa Elizalde—, versarà sobre les propietats i característiques del cervell humà. De forma amena i divulgativa, científics i científiques joves mostraran els seus resultats i novetats. S’hi tractaran temes com les funcions cognitives, com funciona la memòria o què fa el cervell quan no fem res.

S’oferiran deu conferències, que tindran lloc setmanalment des del 4 d’octubre fins al 20 de desembre. Les xerrades proposades, subjectes a possibles canvis en la programació, són les següents:

• «La personalitat i el cervell», a càrrec de David Gallardo. 4 d’octubre.
  • «Com funciona la memòria?», a càrrec de Lluis Fuentemilla. 11 d’octubre.
  • «Com s’aprèn a parlar?», a càrrec de Laura Bosch. 18 d’octubre.
  • «És veritat que el cervell només treballa el 10%? Xarxes i cervell», a càrrec de Maribel Peró. 25 d’octubre.
  • «Cervell i gènere», a càrrec de Gemma Marfany i Estrella Montoliu. 8 de novembre.
  • «Què és l’estimulació intracraneal? Els senyals del cervell», a càrrec de Joan Guàrdia. 15 de novembre.
  • «El cervell i la síndrome de Down», a càrrec de Maria Carbó. 22 de novembre.
  • «El cervell i la delinqüència», a càrrec d’Antonio Andrés Pueyo. 29 de novembre.
  • «Cervell i cultura», a càrrec de Javier Serrano. 13 de desembre.
  • «Cervell i música», a càrrec de Jordi Costa Faidella. 20 de desembre.

La primera edició del cicle va constar de deu sessions emmarcades sota el títol «Malalties que afecten el cervell», i es van allargar fins al 10 de març. Els assistents van poder aprendre sobre l’ictus, l’Alzheimer i el Parkinson, entre altres temàtiques. La segona edició «Cervell i emocions» va tenir lloc durant el maig i el juny i va consistir en vuit sessions. S’hi van tractar temes com la depressió i els trastorns de l’estat d’ànim, la desregulació emocional, els neurotransmissors en els trastorns psiquiàtrics o la música i l’emoció.

Inscripcions obertes a:
Casa Elizalde