Realitat virtual i eye-tracking pel tractament de trastorns de l’alimentació al Mental Health Innovation Day

The 29th of September at the Historic Dia 25 d’octubre 2022 va tenir lloc el Mental Health Innovation Day organitzat per la Xarxa TECSAM, un espai de trobada entre la tecnologia disruptiva del futur i la recerca en salut mental amb ponències, showcases i networking.

L’Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona hi va estar present gràcies als joves investigadors Mariarca Ascione  i Franck Alexandre Meschberger Annweiler, membres del grup de recerca Virtual Reality applications of new technologies in clinical and health psychology que dirigeix el Dr. José Gutiérrez Maldonado.

El showcase es va centrar en la demostració de l’aplicació d’un tractament basat en realitat virtual en combinació amb eye-tracking en l’àmbit dels trastorns de la conducta alimentària. En particular, els investigadors demostraren com es pot reduir el biaix atencional cap al cos en  pacients amb anorèxia nerviosa amb l’objectiu final de potenciar l’efecte de les teràpies d’exposició que s’utilitzen per a tractar aquest tipus de trastorn.

La jornada va resultar tot un èxit i els nostres investigadors quedaren molt contents amb l’interès que el seu showcase despertà entre els assistents.