Eduard Vieta, millor investigador de l’any per la Federació Mundial de Psiquiatria

La Federació Mundial de Societats de Psiquiatria Biològica (WFSBP) ha atorgat el premi en la categoria Recerca a l’investigador Eduard Vieta. Vieta és investigador del grup Bipolar Disorder de l’Institut de Neurociències, cap del grup de Trastorns Bipolars de l’IDIBAPS i del servei de Psiquiatria i Psicologia de l’Hospital Clínic de Barcelona.

Aquest guardó reconeix els professionals de la psiquiatria que han destacat especialment en el camp de la investigació bàsica o clínica. Se li va lliurar durant l’acte d’entrega del XIII Congrés de la Federació celebrat a mitjans de juny a Copenhaguen. En el certamen van concedir-se altres premis. En el camp de l’excel·lència en l’educació el guardó va recaure en la investigadora francesa Florence Thibaud i el premi a l’excel·lència científica a un investigador del país hoste (Dinamarca) va ser atorgat a l’investigador i professor Per Bech. La Federació Mundial de Psiquiatria Biològica va concedir enguany 30 beques a joves investigadors per poder assistir al congrés i presentar un pòster sobre la seva recerca, d’entre els quals se n’ha seleccionat vels vuit millors.

Eduard Vieta, nomenat millor científic per la Federació Mundial de PsiquiatriaEntre l’extensa i prolífica carrera científica de Vieta sobresurt l’assoliment d’una sèrie de fites científiques, com la identificació de disfuncions neurocognitives i el seu tractament en el trastorn bipolar, la demostració de l’eficàcia de la psicoeducació en aquesta malaltia, i el desenvolupament clínic de nous tractaments farmacològics.

Al llarg de la seva vida professional ha publicat més de 600 articles originals en revistes internacionals, més de 370 capítols de llibres i 32 llibres complets sobre trastorn bipolar. Recentment ha participat en l’elaboració del primer mapa mundial de les alteracions cerebrals en pacients amb trastorn bipolar.

Considerat el psiquiatre de millor reputació d’Espanya (Monitor sanitari 2014) és professor titular de Psiquiatria a la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona.  Ha estat assessor de la presidència europea en recerca en neurociència, professor convidat de la Universitat de Harvard (Estats Units) i doctor honoris causa per la Universitat de València. Amb un factor H de 71 i més de 19.000 cites, forma part del selecte grup de científics més influents del món segons l’agència Clarivate Analytics (antiga Thomson Reuters).

Per a més informació:

IBIDAPS