Noemí Pereda rep la distinció ICREA

La investigadora de l’Institut de Neurociències i professora de la Universitat de Barcelona Noemí Pereda ha estat guardonada amb la distinció ICREA Acadèmia que atorga la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats.

El programa ICREA Acadèmia es va iniciar el 2008 La investigadora i professora Noemí Pereda rep la distinció ICREAamb l’objectiu de promoure i reconèixer l’excel·lència en la recerca que duen a terme professors universitaris de Catalunya. El programa fomenta la permanència en el sistema català universitari del professorat amb un perfil de recerca excepcional i contribueix a la intensificació de l’activitat investigadora. A més, els guardonats reben una aportació econòmica substancial durant un període de cinc anys. Aquest reconeixement comporta la dedicació prioritària a la recerca durant els cinc anys que dura el programa.

Noemí Pereda és professora de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. Imparteix docència en el grau de Psicologia i Criminologia de la UB i en postgraus i màsters de diverses universitats. Així mateix, col·labora en tasques de formació, dins de la seva temàtica d’estudi, en diferents col·legis professionals, ajuntaments i altres institucions oficials. Dirigeix el Grup de Recerca en Victimització Infantil i Adolescent (GReVIA) de la Universitat de Barcelona des del 2009.

Actualment, treballa conjuntament amb el Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística en un projecte que tracta sobre les experiències adverses al llarg de la vida i les conseqüències que comporten per a la salut en estudiants de la Universitat de Barcelona. En aquest estudi s’utilitza per primera vegada l’Adverse Childhood Experiences Questionnaire, un instrument que s’està validant en col·laboració amb l’Organització Mundial de la Salut.

Per a més informació:

Convocatòries ICREA