Arrenca el Concurs de Neuroart amb les visites neurocientífiques a les escoles participants

El Concurs de Neuroart inicia una nova etapa després de definir els deu centres participants. Durant els propers mesos, les investigadores de l’Institut de Neurociències Alba Andrés, Esther Gratacòs i Noemi Lamonja oferiran xerrades als centres educatius sobre el sistema nerviós (estructura, funcions i plasticitat). L’objectiu d’aquestes sessions és oferir una introducció a les neurociències perquè els estudiants puguin treballar després els conceptes des d’un punt de vista plàstic.

Centres seleccionats:Neuroart

• Institut El Til·ler (les Franqueses del Vallès)
  • Institut Jaume Callís (Vic)
  • Institut Juan Manuel Zafra (Barcelona)
  • Escola Santa Maria dels Apòstols (Barcelona)
  • Escola Molina (Barcelona)
  • Col·legi Jesús-Maria Claudina Thévenet (Barcelona)
  • Institut Duc de Montblanc (Rubí)
  • Institut de l’Alt Foix (Sant Martí Sarroca)
  • Institut Ribera del Sió (Agramunt)
  • Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès)

Els estudiants hauran de presentar els seus treballs en una jornada final, el 8 de juny, en la qual un jurat expert determinarà els guanyadors d’aquesta primera edició del concurs.

Neuroart: La Universitat de Barcelona, a través de l’Institut de Neurociències i amb la col·laboració de la Facultat de Belles Arts, organitza el Concurs de Neuroart. En aquest projecte de divulgació científica es busca que els infants i joves creïn representacions artístiques del sistema nerviós: estructura, funcions i plasticitat.