Macià Buades-Rotger, rep una beca “Brain & Behaviour Research Foundation” per investigar el rol de les hormones femenines en la regulació de les emocions

El professor lector de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona Macià Buades-Rotger ha rebut una beca de la Brain & Behaviour Research Foundation, una institució de prestigi que dona suport als joves investigadors més prometedors en l’àmbit de la recerca psiquiàtrica i neurobiològica.

Buades-Rotger, que també forma part de l’Institut de Neurociències de la UB (UBNeuro) i del Grup de Recerca Individual Differences Lab (IDLab), estudiarà el paper de l’estradiol i la progesterona, hormones sexuals femenines, en la regulació de les emocions. La recerca, que tindrà una mostra de 150 dones d’entre 20 i 35 anys amb un cicle menstrual regular, vol provar si una baixa concentració d’estrògens i una alta concentració de progesterona estan relacionades amb les dificultats per controlar les tendències d’aproximació-evitació, i si aquest efecte s’associa a reaccions agressives o alteracions de l’estat d’ànim.

Segons Buades-Rotger, aquest projecte pot suposar «un gran pas endavant», ja que hi ha «moltes suposicions, però poca evidència sòlida» sobre com aquestes hormones influeixen en les emocions.

The Brain & Behaviour Research Foundation va atorgar 150 beques i 10,2 milions de dòlars en l’edició de 2022.