II PhD Workshop, un punt de trobada per als joves investigadors de l’Institut

Taula inaugural del PhD Workshop presidida per Carles Escera (esquerra) i Bru Cormand (dreta).

El passat 30 de novembre i 1 de desembre va tenir lloc el segon PhD Workshop de l’Institut de Neurociències de la UB. La trobada, amb més de cent inscrits —incloent-hi doctorands, estudiants de màster i altres investigadors—, es va fer a la Facultat de Biologia. Durant la inauguració, el llavors director de l’Institut de Neurociències, Carles Escera, i el vicedegà de Recerca de la Facultat de Biologia, Bru Cormand, van destacar el paper dels joves investigadors dins de l’Institut. També van voler remarcar la incorporació d’experts en biomedicina, farmàcia i biologia a aquesta segona jornada, fet que hi afegeix transversalitat i una visió més multidisciplinària. Amb vista a futures edicions, es va anunciar la voluntat que el PhD Workshop sigui itinerant pels diferents campus vinculats a l’Institut.

La jornada va continuar amb les sessions de pòster, prop d’una quarantena, intercalades amb les presentacions orals. Aquestes van abastar àmbits tan diversos com estudis sobre l’epilèpsia, la corea de Huntington, l’esquizofrènia o el desordre alimentari nocturn. Els experts Artur Llobet, investigador de l’Institut i professor de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, i Neus Valveny, de Trial Form Support, SL, van parlar als joves investigadors sobre les futures opcions laborals, especialment en l’àmbit acadèmic. Els dos convidats van donar consells i recomanacions en relació amb la cerca de feina, i van fer un èmfasi especial en l’anomenat medical writing, una habilitat vital en l’àmbit de la indústria farmacèutica a l’hora de redactar documents ben estructurats. També van reflexionar sobre la importància real del factor d’impacte i sobre les metodologies que se segueixen per a la publicació d’articles científics.

Berta Nicolás, guanyadora al millor pòster (esquerra) i Oriol Busquets, guanyador a la millor presentació oral (dreta).

L’acte va finalitzar amb l’entrega de premis. El premi a la millor presentació oral va ser per a Oriol Busquets, per la ponència «Pharmacological inhibition of JNK1 by licochalcone A leads to neuroprotection», i el premi al millor pòster el va obtenir Berta Nicolás, per «Exploring autobiographical memories for real life sequences of event episodes with a wearable càmera». Per concloure la jornada, es va voler agrair la feina al PhD Comittee i a Cristina Pulido, promotora de recerca de l’Institut, que van ser els encarregats d’organitzar la jornada. I per acabar, es va animar els doctorands a formar part del comitè per organitzar l’edició de l’any vinent.

Tags: