II Festa de la Ciència de la UB

L’Institut de Neurociències participa a la II Festa de la Ciència de la UB

El passat divendres 29 d’abril es va celebrar la II Festa de la Ciència de la Universitat de Barcelona, un esdeveniment de divulgació per donar a conèixer la recerca que es duu a terme a la nostra Universitat. L’Institut de Neurociències va tenir una gran representació a la Festa, doncs els investigadors de l’Institut van organitzar 7 tallers científics dirigits al públic general.

El grup de recerca en Cèl·lules Mare i Medicina Regenerativa (de la Facultat de Medicina) va organitzar un joc per explicar les malalties neurodegeneratives i les possibilitats que ofereix la investigació amb cèl·lules mare per al seu tractament. El grup Eventlab, de la Facultat de Psicologia, va preparar una demostració d’un entorn de realitat virtual, anomenat The Virtual Island, basat en un experiment dut a terme per aquest grup de recerca per estudiar els efectes emocionals causats en “viure” una vida sencera simulada dins un món totalment digital. Els participants de la Festa de la Ciència també van tenir la oportunitat d’experimentar com una muntanya russa virtual et pot fer perdre l’equilibri al taller preparat pel grup VR-PSY. I van poder posar a prova les seves capacitats neuropsicològiques amb el joc de Les Torres de Hanoi i el test TMT (Trail Making Test). També de la Facultat de Psicologia, el grup Brainlab va organitzar dos tallers, en els quals els participants van poder observar les seves ones cerebrals mitjançant un electroencefalograma i van poder experimentar diferents il·lusions auditives. Per últim, el grup GTEAAP va portar una activitat de percepció visual per aprendre com el cervell de vegades ens enganya.

Aquesta segona edició de la Festa de la Ciència va tenir lloc als claustres de l’Edifici Històric de la UB. Es van organitzar un total de 37 tallers de divulgació científica i es calcula que van assistir unes 500 persones.

Altres Noticies