Coneix els nostres investigadors

Entrevista amb Itsaso Cabezón

estudiant de doctorat de l’Institut de Neurociències

“M’he trobat amb molts reptes, de vegades trobes obstacles on menys t’ho esperes.”

Juliol de 2016

La Itsaso és biòloga i està en el darrer any del seu doctorat. Forma part del Grup de Recerca en la Barrera Hematoencefàlica, liderat per Carme Pelegrí i Jordi Vilaplana. Per fer l’entrevista ens trobem al seu laboratori de la Facultat de Farmàcia, un lloc petit però tranquil, decorat amb una desena de pòsters que mostren la biologia de la neurona.

Llegir tota la entrevista

Entrevista amb Núria Suelves

estudiant de doctorat de l’Institut de Neurociències

“Un bon investigador ha de ser algú que es faci moltes preguntes i que tingui molta curiositat.”

Setembre de 2016

La Núria es troba en el seu tercer any de doctorat. Fa la seva tasca de recerca en el laboratori liderat per la Dra. Sílvia Ginés, situat al campus Clínic. Per fer l’entrevista ens trobem en un despatxet annex a un laboratori modern i en plena activitat, on cada pocs minuts sonen telèfons, timers i altres aparells diversos.

Entrevista amb David Aguilar

estudiant de doctorat de l’Institut de Neurociències

“Davant les situacions importants de la vida en que puguem prendre decisions de manera meditada, suposo que el millor és prendre-les amb les dades a la mà.”

Octubre de 2016

En David es troba al seu quart any de doctorat, per tant a punt d’acabar. Investiga al grup de recerca VISCA- Active Perception and Sensorimotor Integration- liderat pel Dr. Joan López-Moliner, al campus Mundet. Per fer l’entrevista ens trobem al seu despatx, que comparteix amb altres doctorands. Es respira un ambient distés. Només obrir la porta veig una finestra amb vistes a Collserola decorada amb una garlanda de triangles. Al entrar em veig envoltada de pòsters, llibres i revistes científiques, i entre tot això en David, com sempre amb un somriure.

Entrevista amb Kilian Abellaneda i Lídia Vaqué

estudiants de doctorat de l’Institut de Neurociències

“Mantenir-se actiu i tenir inquietuds al llarg de la vida és imprescindible per preservar una bona salut cerebral. Ajuda a endarrerir el deteriorament físic i cognitiu.”

Febrer de 2017

En Kilian i la Lídia són estudiants de doctorat del BBSLab, liderat pel Dr. David Bartrés, vinculat al Grup de Recerca en Neuropsicologia. Per fer l’entrevista ens reunim al “Stimulation Lab”, situat a la Facultat de Medicina, al Campus Clínic. Allà m’ensenyen els diferents instruments i softwares que utilitzen per fer experiments amb tècniques d’estimulació cerebral no invasives.

En què consisteix el vostre projecte de doctorat?

El principal objectiu del nostre projecte de doctorat és investigar els efectes de les tècniques d’estimulació cerebral no invasiva aïlladament o conjuntament amb entrenament cognitiu sobre el funcionament de les xarxes cerebrals i sobre la funció cognitiva, com la memòria o el llenguatge,  en subjectes d’edat avançada sans o amb deteriorament cognitiu.

Entrevista a Antoni Parcerisas

estudiant de doctorat de l’Institut de Neurociències

“Crec que els doctorands tenim un problema d’estrès, frustració i rendiment. Durant els tres primers anys, equivoca’t, aprèn dels errors i gaudeix fent el que facis”

Juliol de 2017

Antoni Parcerisas és doctorand del grup de recerca Developmental Neurobiology and Regeneration, que dirigeixen els doctors Eduard Soriano i Lluís Pujadas. Visitem el laboratori i les instal·lacions on treballa el grup, que compta amb més de 18 investigadors de l’Institut, dues setmanes abans que llegeixi la tesi doctoral. Científic vocacional, aposta per la recerca interdisciplinària i col·laborativa, i fuig de la idea mitificada dels grans científics. La conversa té lloc a la cafeteria del Parc Científic de Barcelona.

Llegeix tota l’entrevista